Anul scolar 2015-2016
RAPORT
DE ANALIZĂ A SIMULĂRII EVALUĂRII
NAȚIONALE DIN
FEBRUARIE 2016
1. ORGANIZARE
În
ce privește organizarea simulării s‐a respectat
procedura elaborată de I.S.J. Dambovita.
A
fost creată comisia de examen, membrii acesteia fiind instruiți din timp cu
privire la atribuțiile ce le revin și la modul de desfășurare a examenului. De
altfel, membrii comisiei au fost persoane cu experiență în organizarea
examenelor acumulată în anii școlari precedenți.
S‐a asigurat
monitorizarea video a examenului, imaginile înregistrate fiind arhivate .
Supraveghetorii
s‐au prezentat în fiecare
zi de examen între orele 08:15-8:30 și au fost instruiți pe bază de proces
verbal referitor la atribuțiile ce le revin. S‐a insistat pe corectitudinea desfășurării
examenului astfel încât atât elevii, cât și profesorii și părinții, să obțină
feed‐backul real cu privire
la stadiul în care se află cu pregătirea examenelor.
Intrarea
candidaților în săli s‐a
produs între orele 8:30-9;00, aceștia prezentând supraveghetorilor actul de
identitate.
Multiplicarea
subiectelor, distribuirea plicurilor cu subiecte la săli a decurs în condiții
foarte bune, neînregistrând nici o întârziere în acest proces.
Desfășurarea
propriu‐zisă a celor două probe
a fost fără incidente, totul decurgând normal.
Preluarea
tezelor de către comisie de la supraveghetori s‐a făcut pe bază de proces verbal.
Predarea tezelor spre evaluare și reprimirea acestora de la membrii evaluatori
s‐a făcut de asemenea pe
bază de proces‐verbal.
2.
REZULTATE
Media
Eval.Nat.
|
|||||||||
Nr.elevi înscrişi
|
Nr.elevi prezenţi
|
nr. note 1-4.99
|
nr. note 5-5.99
|
nr. note 6-6.99
|
nr. note 7-7.99
|
nr.note 8-8.99
|
nr.note 9-9.99
|
nr.note 10
|
procent de promovabilitate
|
59
|
57
|
46
|
5
|
4
|
1
|
1
|
0
|
0
|
19.30%
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
59
|
57
|
46
|
5
|
4
|
1
|
1
|
0
|
0
|
19.30%
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
27
|
25
|
21
|
2
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
16.00%
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
32
|
32
|
25
|
3
|
2
|
1
|
1
|
0
|
0
|
21.88%
|
3. SUBIECTE LA CARE S‐AU CONSTATAT
PROBLEME
După
cum se poate lesne observa problemele majore sunt la disciplina matematică:
dacă la limba română 21 dintre candidați
au reușit să obțină note de minim 5, la matematică pragul notei de trecere l‐au depăsit doar 5 elevi
,respective unul de la Scoala Gimnaziala Crevedia si 4 elevi de la structura
Scoala Gimnaziala Darza.Nota cea mai amre s-a inregistrat la disciplina limba
romana 9,30 si la matematica 7,65.
Rezultatele la matematică se înscriu într‐un trend mai larg, județean
și național. Cauzele sunt multiple și complexe și enumerarea de mai jos este
departe de o tratare exhaustivă a acestora:
·
interesul scăzut pentru învățătură în
general și pentru matematică în special;
· specificul disciplinei care ar impune
învățare continuă, consecventă, fără sincope, conținuturile fiind mai puternic
interdependente decât la alte discipline;
· programele școlare care uneori sunt prea
aglomerate;
· trecerea de la învățământul primar la
cel gimnazial se face adesea prea abrupt; probabil că un număr semnificativ de
copii aici își pierd interesul pentru matematică;
· slaba motivație a cadrelor didactice,
statutul cadrului didactic în societate;
· starea socială și economică a familiilor
de multe ori foarte proastă, slaba implicare a părinților în actul educațional
al copiilor și în monitorizarea situației școlare, probleme sociale, familiale,
etc.
4. MĂSURI PENTRU
ÎMBUNĂTĂȚIREA REZULTATELOR
Problemele enumerate mai sus și multe alte cauze
netratate la acest punct sunt acumulate nu în ultimul sau în ultimii câțiva
ani, ci ele au un istoric consistent, vin continuu, crescător.
Cu
convingerea că sunt realiste și nu utopice, redăm câteva dintre posibilele căi
de acțiune:
· Propunerea de discipline in cadrul
curriculumului la decizia scolii care sa ajute la dezvoltarea competentelor
disciplinelor la care se sustin probe de evaluare;
·
Monitorizarea progresului școlar prin
evaluările de la clasa aII‐a,
a IV‐a, a VI‐a și a VIII‐a;
·
Crearea unei emulații la nivelul
profesorilor de matematică în sensul găsirii acelor soluții care să conducă la
atragerea elevilor spre studiul matematicii;
· Aplicarea cu prioritate a principiului
continuității la clasă a cadrelor didactice;
· Lectura obligatorie a unor surse de
informare și de documentare indicate de cadrele didactice;
- Reluarea
elementelor de morfologie și sintaxă din clasele V – VII pentru
disciplina limba romana;
- Verificarea
temelor pentru acasă;
- Elevii să fie în
permanență provocați la exerciții de gândire și să fie puși în situația
de a descoperi singuri noile cunoștințe pe baza achizițiilor anterioare,
în concluzie, construirea unor strategii didactice axate pe învățarea
logică și nu pe memorarea mecanică;
- Activități
de recuperare individuală sau de grup, atât în timpul orelor de curs, cât
și în afara acestora;
- Optimizarea relației
părinți – cadre didactice, în sensul de a discuta mai des cu cadrele
didactice, atunci când se constată că au apărut unele probleme și invers.
Pe termen scurt și
mediu ‐ la nivelul unității noastre‐
principalele
măsuri sunt următoarele:
Ø Intensificarea
programului de pregătire pentru examene, accent punându‐se
pe acele conținuturi care să asigure o notă de promovare;
Ø
Punctual fiecare disciplina va insista
pentru remedierea anumitor aspecte negative;
Ø Informarea
părinților cu privire la rezultatele obținute și cauzele ce au condus la aceste
rezultate;
5. INFORMAREA PᾸRINṬILOR
Părinții vor fi informați despre stadiul pregătirii
copiilor pentru examene la ședințele cu părinții care trebuie să fie organizate
în perioada imediat următoare.
De asemenea, accces la
acest raport de analiză vor avea și pe site‐ul
școlii la adresa: http://scoalacrevedia.blogspot.com/2016
Întocmit,
Întocmit,
Director,
Prof. Mihai Maria
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu