marți, 5 aprilie 2016

RAPORT DE ANALIZĂ A SIMULĂRII EVALUĂRII NAȚIONALE - februarie 2016



Anul scolar 2015-2016

RAPORT

DE ANALIZĂ A SIMULĂRII EVALUĂRII NAȚIONALE DIN

FEBRUARIE 2016



1. ORGANIZARE


În ce privește organizarea simulării sa respectat procedura elaborată de I.S.J. Dambovita.

A fost creată comisia de examen, membrii acesteia fiind instruiți din timp cu privire la atribuțiile ce le revin și la modul de desfășurare a examenului. De altfel, membrii comisiei au fost persoane cu experiență în organizarea examenelor acumulată în anii școlari precedenți.

Sa asigurat monitorizarea video a examenului, imaginile înregistrate fiind arhivate .

Supraveghetorii sau prezentat în fiecare zi de examen între orele 08:15-8:30 și au fost instruiți pe bază de proces verbal referitor la atribuțiile ce le revin. Sa insistat pe corectitudinea desfășurării examenului astfel încât atât elevii, cât și profesorii și părinții, să obțină feedbackul real cu privire la stadiul în care se află cu pregătirea examenelor.

Intrarea candidaților în săli sa produs între orele 8:30-9;00, aceștia prezentând supraveghetorilor actul de identitate.

Multiplicarea subiectelor, distribuirea plicurilor cu subiecte la săli a decurs în condiții foarte bune, neînregistrând nici o întârziere în acest proces.

Desfășurarea propriuzisă a celor două probe a fost fără incidente, totul decurgând normal.



Preluarea tezelor de către comisie de la supraveghetori sa făcut pe bază de proces verbal. Predarea tezelor spre evaluare și reprimirea acestora de la membrii evaluatori sa făcut de asemenea pe bază de procesverbal.



2.     REZULTATE



Media Eval.Nat.

Nr.elevi înscrişi
Nr.elevi prezenţi
nr. note 1-4.99
nr. note 5-5.99
nr. note 6-6.99
nr. note 7-7.99
nr.note 8-8.99
nr.note 9-9.99
nr.note 10
procent de promovabilitate
59
57
46
5
4
1
1
0
0
19.30%
0
0
0
0
0
0
0
0
0
59
57
46
5
4
1
1
0
0
19.30%
0
0
0
0
0
0
0
0
0
27
25
21
2
2
0
0
0
0
16.00%
0
0
0
0
0
0
0
0
0
32
32
25
3
2
1
1
0
0
21.88%



3. SUBIECTE LA CARE SAU CONSTATAT PROBLEME


După cum se poate lesne observa problemele majore sunt la disciplina matematică: dacă la limba română  21 dintre candidați au reușit să obțină note de minim 5, la matematică pragul notei de trecere lau depăsit doar 5 elevi ,respective unul de la Scoala Gimnaziala Crevedia si 4 elevi de la structura Scoala Gimnaziala Darza.Nota cea mai amre s-a inregistrat la disciplina limba romana 9,30 si la matematica 7,65.

   Rezultatele la matematică se înscriu întrun trend mai larg, județean și național. Cauzele sunt multiple și complexe și enumerarea de mai jos este departe de o tratare exhaustivă a acestora:

                 ·         interesul scăzut pentru învățătură în general și pentru matematică în special;


·    specificul disciplinei care ar impune învățare continuă, consecventă, fără sincope, conținuturile fiind mai puternic interdependente decât la alte discipline;


·            programele școlare care uneori sunt prea aglomerate;

·    trecerea de la învățământul primar la cel gimnazial se face adesea prea abrupt; probabil că un număr semnificativ de copii aici își pierd interesul pentru matematică;


·           slaba motivație a cadrelor didactice, statutul cadrului didactic în societate;


·           starea socială și economică a familiilor de multe ori foarte proastă, slaba implicare a părinților în actul educațional al copiilor și în monitorizarea situației școlare, probleme sociale, familiale, etc.






      4.  MĂSURI PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA REZULTATELOR

Problemele enumerate mai sus și multe alte cauze netratate la acest punct sunt acumulate nu în ultimul sau în ultimii câțiva ani, ci ele au un istoric consistent, vin continuu, crescător.

Cu convingerea că sunt realiste și nu utopice, redăm câteva dintre posibilele căi de acțiune:

·      Propunerea de discipline in cadrul curriculumului la decizia scolii care sa ajute la dezvoltarea competentelor disciplinelor la care se sustin probe de evaluare;

·        Monitorizarea progresului școlar prin evaluările de la clasa aIIa, a IVa, a VIa și a VIIIa;


·        Crearea unei emulații la nivelul profesorilor de matematică în sensul găsirii acelor soluții care să conducă la atragerea elevilor spre studiul matematicii;


·              Aplicarea cu prioritate a principiului continuității la clasă a cadrelor didactice;

    ·       Lectura obligatorie a unor surse de informare și de documentare indicate de cadrele didactice;



    • Reluarea elementelor de morfologie și sintaxă din clasele V – VII pentru disciplina limba romana;

    • Verificarea temelor pentru acasă;

    • Elevii să fie în permanență provocați la exerciții de gândire și să fie puși în situația de a descoperi singuri noile cunoștințe pe baza achizițiilor anterioare, în concluzie, construirea unor strategii didactice axate pe învățarea logică și nu pe memorarea mecanică;

    • Activități de recuperare individuală sau de grup, atât în timpul orelor de curs, cât și în afara acestora;

    • Optimizarea relației părinți – cadre didactice, în sensul de a discuta mai des cu cadrele didactice, atunci când se constată că au apărut unele probleme și invers.


Pe termen scurt și mediu la nivelul unității noastre principalele măsuri sunt următoarele:

Ø   Intensificarea programului de pregătire pentru examene, accent punânduse pe acele conținuturi care să asigure o notă de promovare;

Ø      Punctual fiecare disciplina va insista pentru remedierea anumitor aspecte negative;
Ø      Informarea părinților cu privire la rezultatele obținute și cauzele ce au condus la aceste rezultate;

5.  INFORMAREA PᾸRINṬILOR


Părinții vor fi informați despre stadiul pregătirii copiilor pentru examene la ședințele cu părinții care trebuie să fie organizate în perioada imediat următoare.
De asemenea, accces la acest raport de analiză vor avea și pe siteul școlii la adresa:      http://scoalacrevedia.blogspot.com/2016

                                                            Întocmit,
 Director,
            Prof. Mihai Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu